Social Media

Social media; een onderdeel van je bedrijfsvoering.

Ken je het? Dat je op social media door de berichten scrollt en dan opeens ergens stopt, omdat je getriggerd wordt. Dit wil je ook bereiken met jouw social media kanaal.

 

Waarom social media?

Bij veel bedrijven staat social media niet bovenaan de dagelijkse to-do lijst. Een gemiste kans! Social media is namelijk een effectief en onmisbaar medium om jouw producten en diensten onder de aandacht te brengen bij nieuwe klanten. Ook biedt het veel mogelijkheden om regelmatig contacten met bestaande klanten warm te houden.

Eerder werd jouw bedrijf “gegoogled” door potentiĆ«le klanten. Tegenwoordig worden ook de social media kanalen grondig onderzocht. Hoeveel likes, volgers, reacties heeft het account en wat wordt er gedeeld? Social media is niet meer weg te denken uit ons bestaan en als bedrijf besta je niet als je geen social media kanaal hebt.

Heb je niet genoeg tijd en kennis om de social media kanalen te beheren?  Dan ben je bij mij bij het goede adres. Ik kan je helpen met het bedenken van een strategie, ik maak een contentkalender en zorg ervoor dat je online zichtbaar bent. Zo krijg je meer volgers, die vervolgens fans worden. Ik werk mee aan de doelen die behaald moeten worden.

Door gerichte content te combineren met het juiste kanaal is het bereiken van jouw gewenste doelgroep binnen handbereik. Afhankelijk van jouw wensen stel ik een strategie op om jouw potentiĆ«le doelgroepen te bereiken en het maximale uit jouw social media te halen.

 

Interactie met doelgroep

Niet alleen is content belangrijk bij social media, de interactie met jouw doelgroep heb je nodig. Om zo het bereik te vergroten. Ook dat wordt geregeld. Ik beheer de community en zorg ervoor dat er altijd gereageerd wordt op een vraag of een reactie vanuit social media.

Hoe werk ik?

1. Strategie

Als eerst beginnen wij met het bedenken van de strategie die bij het bedrijf past. Wat zijn de doelen en hoe maken wij het meetbaar? Wie is de doelgroep en wat weet de doelgroep al?

3. Opmaak contentkalender

Met alle input maken we een contentkalender. Wanneer plaatsen wij wat en via welk kanaal? Ook laten we de kalender nog even rusten, om later terug te kijken of het inhoudelijk klopt.

2. Onderwerpen bedenken

Zo’n 80% van de content is zelf te verzinnen. Een inhaakkalender is hier een goed middel voor. Bovendien vraag ik input omdat ik niet alle ins en outs van het bedrijf weet. Acties, ontwikkelingen en prioriteiten zijn bijvoorbeeld belangrijk.

4. Goedkeuring contentkalender

De kalender is klaar en wordt naar je gemaild. Ben je het er mee eens? Dan wordt alles ingepland en gepost op de besproken dagen.

benieuwd naar de mogelijkheden

voor jouw onderneming?